coverPhoto_03

我們去到南涌找何叔叔時,他已經煲落湯,炆定冬菇了。

何叔叔是活耕建養地協會的全職農夫,照顧協會租的田,也住在這裏,和狗兒們。

DSC_4415

「我哋去拔蘿蔔啦,一個炒芹菜,一個就炒牛肉;再摘個青木瓜煲湯。」何叔叔帶我們去田裏看拔蘿蔔,蘿蔔都像大髀那麼粗,眾人「哇哇」聲驚呼。

DSC_4430DSC_4462

DSC_4453

至於木瓜,何叔叔說要選青一點的,「太熟煲湯就會爛晒啦,生生地嘅,煲一陣,仲有啲木瓜會食到。」

DSC_4470 DSC_4478
回到鐵屋仔,何叔叔先洗木瓜放湯,「呢度好多農作物都可以連皮食,木瓜就唔好喇,核同皮落埋湯就苦,所以要批晒皮,洗乾淨。」

food

DSC_4490 DSC_4494 DSC_4495 DSC_4500 DSC_4504

紅菜頭、甘荀、粟米早已煲了兩小時,「最後先落木瓜,煲多半個鐘,就唔會爛晒又甜啦。」何叔叔話,「呢個素菜湯唔落任何調味嘅,淨係飲菜嘅鮮味。」

白蘿蔔要洗乾淨,因為會連皮吃,「連皮食營養好啲,不過出面種蘿蔔有農藥,未必敢連皮食啦,呢度自己種就唔驚啦。」

DSC_4486

DSC_4510

切成條狀

切成條狀

搞掂就可以入廚房炒餸啦。首先要醃魚。

這條烏頭是在街市買回來的。何叔叔會用在2011年醃的桔仔來蒸魚。

DSC_4531

切碎桔仔,搽勻整條魚,先醃半小時,再等蒸

切碎桔仔,搽勻整條魚,先醃半小時,再等蒸

然後就炒餸,「港嘢」的Mandy也進了廚房幫忙。

DSC_4569

Mandy也曾是協會的義工,第一次接觸協會,是因為一位馬來西亞的朋友想找個地方打工換宿,「我介紹了他去幾個地方看看,他就在馬寶寶聽到養地協會,於是來了打工換宿,我當時也未聽過南涌啊……」而她是住在南涌附近的粉嶺的。

於是她自己就來了南涌,「我企咗喺嗰度望住個魚塘好耐,呢度真係香港嚟㗎?真係好靚啊……」

寶熙補充,「他是協會暫時唯一一個打工換宿的案例啦,他不介意這裏地方簡單,然後就在這裏幫何叔叔做點農務。」但現在暫不開放招收打工換宿了,「等人恨下都好喎。嘻嘻。」May笑說。

說時何叔叔又開始落鑊炒蘿蔔啦。

一味做素菜。

一味做素菜。

一味炒牛肉。

一味炒牛肉。

何叔叔話,炒唐芹不能太熟,要最後才落,焗一陣就可以吃了,「其實好似啲蔥咁食法,唔好太熟。」

臘味炒菜

臘味炒菜

啖湯都ready

啖湯都ready

 

好啦!開飯!DSC_4610

DSC_4613

港嘢_04_facebook_r

text/lokman

photos/ andy wong

video/ fu

「有得食。好好食」專題

一小步 Little Post X 港嘢 Kong Yeah

 第四站:活耕建養地協會

【故事 Stories】南涌-一起「養」地